ההיסטוריה, מוכיחה את קיום האלקים - עדות ממקור ראשון
אז... האם היה זמן כלשהו בעבר שנקרא "ימי הביניים"? האם הייתה תקופה כזו שנקראת "האינקויזיציה"? האם תרבויות שונות כגון רומי, יוון ואחרות אכן...
9 ביוני 2024

ברוכים הבאים לאתר משמעות
אתר משמעות, המקום לאנשים ששואלים את עצמם את השאלות החשובות בחיים. אתר משמעות החיים, הינו מרכז וירטואלי המשמש להסברה ולימוד נושא משמעות החיים ע"פ חכמת האמת, הקבלה, בגישה מדעית, ריאלית והגיונית לכל מעיין.
חודש תמוז

- החודש העשירי בחודשי השנה למניין בריאת העולם, והחודש הרביעי למניין יציאת מצרים וחודשי התורה, הוא חודש תמוז.
- חודש זה לא נזכר במקרא כלל.
- השם תמוז מקורו בשם האכדי "תמוזי" והשומרית "דומו-זיד". רש"י והמלבי"ם מסבירים את מקור השם תמוז כמלה ארמית שמשמעותה חום והסקה, על שם תקופת הקיץ החם.

פרשת פנחס - פרשנות קבלית
כמה וכמה עניינים נדונים בפרשה זו, הנקראת פנחס, אך תחילה יש להתייחס אל שני מושגים עיקריים שבה והם הרצון והקנאה. רצון, מסבירה הקבלה, הוא כל חומר הבריאה, מטעם כך שמטרת הבורא, הייתה לגרום הנאה לנבראיו. היינו, שסיבת הבריאה הייתה הרצון לתת של הבורא, שהוא נקודת ההתחלה של הכל ובה כל המציאות כולה נמצאת כפוטנציאל עתידי בלבד. ורצון זה של נתינה, הנקרא אור המתפשט מעצמותו אשר רוצה לגרום הנאה, הוא זה שבורא כלי שנקרא בריאה ומציאות שכל עניינה הוא הרצון לקבל הנאה, שהוא כל החומר של הבריאה. זאת אומרת, שהמציאות כולה נתחמת על ידי שני מושגים שהם בורא ונברא, אור וכלי, רצון לתת ורצון לקבל ולכן, אין לנו מה לברר במציאות מלבד הדרך הנכונה שמאפשרת לאור הרוחני, לחדור אל הכלים של הנבראים שכל מהותם, היא רצון להנות.

כאן תוכלו להכנס ולעיין בספרי מקור ובספרי המקובלים, כגון התנ"ך, תהילים, תלמוד עשר הספירות ועוד
בחיבורו "הקדמה לתלמוד עשר הספירות" כותב הרב יהודה לייב אשלג - בעל הסולם - על מטרתו בכתיבת ספר "תלמוד עשר הספירות":

"בריש מלים, מצאתי לי צורך גדול לפוצץ מחיצת ברזל, המצויה ומפסקת בינינו לבין חכמת הקבלה, מעת חורבן הבית ואילך, עד דורנו זה, שהכבידה עלינו במדה חמורה מאד, ומעוררת פחד שלא תשתכח ח"ו מישראל".
כמה וכמה עניינים נדונים בפרשה זו, הנקראת פנחס, אך תחילה יש להתייחס אל שני מושגים עיקריים שבה והם הרצון והקנאה. רצון, מסבירה הקבלה, הוא כל חומר הבריאה, מטעם כך שמטרת הבורא, הייתה לגרום הנאה לנבראיו. היינו, שסיבת הבריאה הייתה הרצון לתת של הבורא, שהוא נקודת ההתחלה של הכל ובה כל המציאות כולה נמצאת כפוטנציאל עתידי בלבד. ורצון זה של נתינה, הנקרא אור המתפשט מעצמותו אשר רוצה לגרום הנאה, הוא זה שבורא כלי שנקרא בריאה ומציאות שכל עניינה הוא הרצון לקבל הנאה, שהוא כל החומר של הבריאה. זאת אומרת, שהמציאות כולה נתחמת על ידי שני מושגים שהם בורא ונברא, אור וכלי, רצון לתת ורצון לקבל ולכן, אין לנו מה לברר במציאות מלבד הדרך הנכונה שמאפשרת לאור הרוחני, לחדור אל הכלים של הנבראים שכל מהותם, היא רצון להנות.