
תורתי - התורה, זה עליך
פרשת וישלח
ההכנה לפגישה בין יעקב ועשו (לב, ד-יג) - יעקב והנלווים אליו קרובים לשוב הביתה, אך לפני כן, יעקב שולח שליחים לארץ שעיר, לשדה אדום, להביא אל אחיו מסר של שלום ולבדוק את כוונותיו. השליחים חוזרים ומספרים כי עשו יוצא לקראת יעקב בראש מחנה של ארבע מאות איש. יעקב חושש ממלחמת אחים. הוא מחלק את משפחתו וכל מלוויו לשני מחנות, ונערך לבאות. את ההכנות מלווה יעקב בתפילה לקב"ה שיציל אותו מידי עשו, ומזכיר את כל ההבטחות שנתן לו ה'.
תקציר פרשת השבוע
פרשת השבוע - פרשנות קבלית
מרגע בשלותו של האדם בעניין שאלת משמעות החיים ורצונו להתקדם אל הרוחניות, מתגלה לו שדה קרב בין מה שמוכר לנו מהכתובים, כיצר הטוב ויצר הרע. "טוב", הוא מה שמכוון אותנו אל הרוחניות ולעומת זאת "רע", הוא זה שמרחיק אותנו מן המטרה שהצבנו לעצמנו. עם כל זאת, האדם שפוסע בנתיב הרוחני על פי חכמת הקבלה, מבין מהר מאוד שגם על הטוב וגם על הרע, אחראי הבורא. היינו ששני היצרים, נשלחים על מנת לסייע לאדם אם בדחיפה מאחור ואם במשיכה מלפנים. התיקון של האדם הוא בבחירה כל העת בהכרה לכך שהכל בא מטעם "אין עוד מלבדו". למרות זאת, עד שהאדם מצליח לחוש בכך כמציאות ממשית שבה "מלוא כל הארץ כבודו", כפי שכתוב, עליו לגלות את הפיצול שקיים בו עצמו בצורת שני היצרים הנ"ל ועל פני הפיצול, להביא לתיקון.
התורה זה עליך - פרשנות חלק 1
"אין אור בלי כלי". שעניין "כלי" מייצג את החיסרון של האדם, בדומה לכלי חומרי בגשמיות, שחסר בו דבר מה. מושג ה"אור" לעומת הכלי, הוא המילוי שאליו מייחל האדם ואלמלא הוא מרגיש את החיסרון שבו במדויק, אין לו מושג מה לבקש. וכשאנו עוסקים ברוחניות, הרי שבניגוד לעולם הגשמי שבו בד"כ ברור לנו מה חסר לנו, אז הרי שבקשר הזה עם הבורא, לא ברורה לנו מדרגתנו הבאה ומה אנו רוצים ולאן לשאוף. ואת זה, צריך לברר בפנימיותנו, כחיסרון או כלי, שאליו אנחנו רוצים שיכנס שפע או אור, של קדושה. היינו, של קשר עם הבורא שזה נקרא בכלליות "רוחניות", שכן, היא זו שמצילה אותנו מן העולם הגשמי אשר בו לא משנה כמה שיהיה לנו, לעולם לא נרגיש מסופקים ותמיד יגיע שלב ובמהרה אפילו, שנרגיש חיסרון וחוסר סיפוק, זאת לעומת האושר, שהאדם משיג כשלם ומושלם, ברמה הרוחנית.

