top of page

התורה זה עליך




מיזם "תורתי" - התורה, זה עליך, הוא פרויקט מטעם אתר משמעות החיים, אשר בא להסביר ולהבהיר, כיצד פרשות השבוע שבתורה, עוסקות בנו, בי, בך, בכם ובכן, בכל אחד ואחת, אם מבחינה פרטית אישית לכל אדם ואם מבחינת הכלל, כלומר, שהיא עוסקת בנו, כעם.


התורה, נקראת "תורת אמת", כי האמת, היא משהו שהוא רלוונטי לתמיד, בכל זמן ותקופה ובהתאם, ניתן להבין מכך, שלמרות שנדמה לנו לא פעם שהתורה עוסקת בהיסטוריה שלנו, או שהיא מעין ספרות יפה, למרות זאת, עיקר עניינה הוא הנפש שלנו. והלכי הנפש ופנימיות האדם, מבחינת האמת, הם עניינים שקשורים אלינו בכל זמן ומצב, בעבר, בהווה ובעתיד. לפיכך, אנו באתר משמעות, שמחים להנגיש את מיזם "תורתי - התורה, זה עליך" למי שרוצה לרדת מעט יותר לעומק הדברים ולראות כיצד ואיך התורה רלוונטית עבורו, גם כיום, בזמן המכונה בפי רבים "העת המודרנית", בה אנו חיים.


התורה, כפי שהיא מפורשת עבורנו על ידי חכמים רבים ומקובלים לאורך הדורות, היא בעצם ספר הוראות (תורה=הוראה) שבמידת רצוננו לשיג את הרובד הרוחני שבחיים, כך נוכל ללמוד מהמפרשים השונים, כיצד לגשת אליה, על מנת לקבל ממנה את אותה הוראה לה אנו זקוקים, בכדי להתעלות מעולם החומר והתוצאות, לאותו מימד של עולם הרוח והסיבות. או במילים אחרות, אם התעוררה בנו אותה נקודה שבלב, שדוחפת אותנו לחפש את המשמעות לחיים שלנו ואנחנו מבינים שזה קשור ליהדותנו, לנשמתנו, או אז, נוכל לראות את האופן שבו אנו יכולים למצוא בתורה, את הקשר אלינו ובכך, לבורא, כאותו כוח עליון שמכוון אותנו בכל רגע ומצב בחיים


זאת אומרת, שמעבר לפן הדתי, ההיסטורי, או הספרותי, מכילה התורה סודות רבים וגנוזים, שעוסקים בנו, במידת הבנתנו ואמונתנו, שיש בחיים הללו רובד שהוא מעבר לחומר, כך שאם אנחנו כבר בשלים מספיק כדי לרצות ולהבין לשם מה אנו חיים, למה נוצר העולם ומה עלינו להפנים ולעשות בכל שלב, אז נוכל לקבל מספר התורה את אותה הוראה שאנחנו זקוקים לה, בשביל להתקדם בחיים. וההתקדמות הזו, היא אינה ברמה התרבותית של החלפת תרבות חילונית בתרבות דתית, או לימוד שכלי והיא גם לא התקדמות "מסורתית" או ציונית, אלא המדובר בהתפתחות נפשית, תודעתית, שאליה שואף או אמור לשאוף כל מי שרואה בעצמו אדם מפותח.


לפיכך, תוכלו לעקוב באמצעות אתר משמעות, אחר פרשות השבוע במיזם "תורתי - התורה זה עליך" ולגלות כיצד אכן התורה קשורה לכל אחד ואחת מאתנו, או לפחות לכל מי שחפץ להתפתח ברמה הרוחנית, במסע הזה, של חיינו. שכן, אמנם כל אדם חי את חייו הפרטיים וצועד במסע משלו אך עם זאת, ככל שאנו מתקדמים בדרך הזו, אנו גם מתחילים לראות כיצד המסע הזה הוא לא רק אישי אלא הוא קשור אלינו, לכולנו, בפרט ובכלל, דרך פרשות השבוע המתארות לנו את המציאות הרוחנית, של חיי אושר שאליהם אנו כמהים אם כעם והפרטים שבו ואם כאנושות. ובעצם, דרך התורה, המחולקת לאותן פרשות שמתארות כביכול את מסענו ההיסטורי, נוכל אט אט לחדור בכל פרשה ופרשה לעומק הדברים ולהתחבר כאמור, לא רק להיסטוריה שלנו כעם אלא לעתיד וההווה שאנו חיים בו יחד, כיהודים, כישראלים, בזמן ובדור הזה, שכה זקוק לאותה אחיזה במה שהוא מעבר לחומר והגוף, היינו, לנשמה שלנו, שממנה אנו יכולים לחוש באמת, את הדברים.


מוזמנים ומוזמנות לקרוא בכל שבוע, מועד או חג, פרשנות קבלית, פנימית ונפשית, הנוגעת לנו ואלינו, דרך המיזם "תורתי" ולהתחבר, לחלק הרוחני שבחיים.


44 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page