top of page
ytro.jpg

תורתי - התורה, זה עליך

פרשת יתרו

יתרו ומשה (יח, א-יב) - דבר הניסים שעשה הקב"ה לבני ישראל נודע ברבים וכמו כן, ליתרו, חותן משה. והוא, מחליט לבוא אל בני ישראל החונים במדבר יחד עם בתו, ציפורה, אשת משה ושני בניהם גרשום ואליעזר. משה מקבל את חותנו, אשתו וילדיו בכבוד ועורך משתה מיוחד לרגל בואם. יתרו שומע ממשה על כל שאירע לבני ישראל, ואף הוא שהיה כהן לעבודת אלילים, מודה עתה כי "גדול ה' מכל האלוהים". עצת יתרו (יח, יג-כז) - כשרואה יתרו למחרת בואו את עבודת משה חתנו שבמשך כל היום הוא יושב לשפוט את העם, מלמדם תורה וחוקים וכיצד הוא עוסק בכל ענייני הציבור

תקציר פרשת השבוע

פרשת השבוע - פרשנות קבלית

שתי אבחנות עיקריות שהאדם מברר במהלך דרכו הרוחנית, הן אבחנות הקשורות בכלים המכונים כלים דקבלה, אל מול הכלים הרוחניים שאותם צריך להשיג וקרויים כלים דהשפעה, או מסך מתוקן. היינו, שמכיוון שממילא בריאת העולם וחומר הבריאה מכונים "הרצון לקבל הנאה", כל שנותר לאדם בעבודתו פה, בעולם, היא תיקון כלי הקבלה שלו, כך שהם יהיו בצורת כלים של השפעה. והשפעה, היא תכונה שאותה רוכש הנברא באמצעות היכולת לרצות ולכוון את כל מהותו אל מקור הבריאה, כלומר לבורא. כך שהפסיעה על הדרך הרוחנית, מתוך הכוונת החיים לנקודת ה "אין עוד מלבדו", ובחירה ברצונות הקשורים בנושא זה, מפתחים באדם עם התהליך, הרגשת "מסך", שבאמצעותו האדם מתנגד לקבלת הנאה לשם הנאה, מבלי להיות ביכולת לשתף בהנאה זו את המקור שממנו היא נובעת.

התורה זה עליך - פרשנות חלק 1

בפרשת "יתרו" כידוע, ניתנה התורה לבני ישראל, במדבר, כאותו "ספר הוראות", שעניינו האור, שמלמד ומביא "הוראה" לאדם, ובעיקר לאדם היהודי, כיצד לנהוג, בכל אורחות חייו, ברמה הגשמית והרוחנית. כל זאת כמובן, מתוך השאיפה לרומם את האדם אל הרמה הרוחנית ממילא, כי היא זו שכוללת בתוכה את העולם הגשמי, החומרי לכאורה וכמובן, את כל הקשור ברוחניות. וכשמתייחסים למילה "גשמיות" או "חומריות", על פי דרך חכמת האמת, הרי שעוסקים בכוונה הפנימית של האדם ולא בדבר מה ערטילאי אחר. כלומר, שבחינת עולם הזה, הגשמי, שהאדם חש שאין בו באמת רוחניות, או שהיא מילה המצטיירת בנו כמילה בעלמא, שכמו ריקה ממשמעות, זו צורת חיים המושפעת מהכוונה הפנימית של האדם.

התורה זה עליך - פרשנות חלק 2

bottom of page